💡موضوع نخست درک این مطلب است که:
❓اهداف سازمان از اجراء و پیاده سازی سیستم چیست؟
❓چه چشم اندازی برای سازمان پس از اجرای سیستم پیش بینی می گردد؟
✅ هدف از استقرار سیستم مدیریت کیفیت، کسب اعتماد و اطمینان کافی در این مورد است که یک محصول و یا خدمت، مشخصات و الزامات کیفی تعیین شده را از طریق انجام یک سلسله عملیات سازمان یافته و برنامهریزی شده تامین می کند.
✅ استقرار صحیح این نظام مشتری را مطمئن میسازد که محصول یا خدمت مورد تقاضای او به موقع و با کیفیت خواسته شده در اختیار وی قرار خواهد گرفت و در سازمان باعث بهبود مستمر کیفیت محصول و یا خدمت، کاهش ضایعات، کاهش و یا حذف دوباره کاری ها، حذف احتمال استفاده از محصول نامنطبق در فرآیند، سازماندهی محیط کار، مشخص شدن مسئولیت ها و اختیارات ، کنترل و ثبت عوامل موثر بر کیفیت، یکپارچه سازی و استانداردسازی روش انجام کار و … میشود.
✅ سیستم های مدیریت کیفیت در بر گيرنده الزاماتي براي ايجاد، استقرار، اجراء و برقرار نگهداشتن سيستمی پایدار و قابل اطمینان در سازمان ها مي باشد. از این رو سازمان ها اقدام به پیاده سازی و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت می نمایند.
✅ فرآیند پیاده سازی سیستم، معمولا در مراحل مستندسازی، اجرای مستندات طراحی شده، ممیزی داخلی، رفع عدم انطباق های ممیزی، ممیزی نهایی و صدور گواهینامه قابل برنامه ریزی و اجرا است.
🎯 هدف نهایی از پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت در دو زمینه می باشد:
1️⃣ توانمندسازی سازمان در فراهم آوردن مداوم محصول یا خدمتی که الزامات مشتری و الزامات قانونی را برآورده می سازد.
2️⃣ افزایش رضایت مشتری از طریق کاربری موثر سیستم مدیریت کیفیت، از جمله فرآیندهایی که به بهبود مستمر سیستم و اطمینان از تطابق با الزامات مشتری، سایر طرف های ذینفع و الزامات قانونی می پردازد.
سلام، این یک دیدگاه است.
برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاهها، لطفا بخش دیدگاهها در پیشخوان را ببینید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته میشود.